overgangsverschijnselen

Vergeetachtigheid tijdens de overgang

Geheugenverlies Overgang
V an de vrouwen die in de overgang zijn is 27% soms vergeetachtig. De veranderingen in je geheugen en concentratievermogen hebben te maken met de schommelingen in je hormonen. Vooral oestrogeen draagt hieraan bij. Ook andere overgangsverschijnselen, zoals spanningen, stemmingswisselingen en innerlijke onrust, kunnen je geheugen beïnvloeden

Tips bij vergeetachtigheid

Houd je hersenen actief en train je geheugen met activiteiten waarbij je moet nadenken, zoals een instrument bespelen, puzzelen of een nieuwe route fietsen. Dit kan helpen bij vergeetachtigheid of concentratieproblemen.

Ondersteun je geheugen tijdens de overgang

B-vitamines (zoals B5, B6 en B12) zijn goed voor het geheugen en gunstig voor een goede geestelijke balans. Je kunt ze tijdens de overgang gebruiken om je te ondersteunen, bijvoorbeeld via een voedingssupplement met natuurlijke ingrediënten zoals Ymea Totaal Extra Energie

 

Ymea Totaal Extra Energie is een tweevoudige formule die ondersteunt bij de overgang en extra energie geeft bij vermoeidheid1. De vitamine B5 ondersteunt bij spanning en inspanning. Bovendien ondersteunt Ymea Totaal Extra Energie het energiniveau2 en helpt het bij overgangsverschijnselen zoals opvliegers en nachtzweten3*.

 

 

1 Foliumzuur, 2 Vitamine B12, 3 Salie

*Gezondheidsclaim in afwachting van Europese toelating.

Bekijk product