overgangsverschijnselen

Vermoeide spieren en gewrichten tijdens de overgang

Vermoeide spieren en gewrichten
W ist je dat de overgang ook invloed kan hebben op je spieren en gewrichten? 21% van de vrouwen in de overgang geeft aan dat de gewrichtsfunctie meer ondersteuning kan gebruiken**

Spieren en bindweefsel

Omdat je lichaam minder oestrogeen aanmaakt, kan dit invloed hebben op je spieren tijdens en na de overgang. Oestrogeen zorgt namelijk voor de aanmaak van bindweefsel voor je huid, maar ook voor je spieren. Je kunt hierdoor pijnlijke en/of stijve spieren ervaren tijdens de overgang.

Houd je spieren en gewrichten soepel

Bewegen is goed voor je spieren en gewrichten. Daar hoef je niet intensief voor te sporten; wandelen of fietsen is ook goed. Zo voorkom je stijve spieren en bevorder je de doorbloeding. En beweging draagt ook nog eens bij aan een goede nachtrust en een goed energieniveau.

Ondersteuning voor spieren en botten

Gezonde en gevarieerde voeding zorgt ervoor dat ook je spieren, gewrichten en botten gezond blijven. Ter ondersteuning kun je daarnaast Ymea Overgang gebruiken tijdens de overgang. Ymea Overgang helpt bij overgangsverschijnselen zoals opvliegers, nachtzweten, stemmingswisselingen en prikkelbare gevoelens1*. Daarnaast bevat Ymea Overgang vitamine D3, om je botten en spieren te ondersteunen.

 

1 Cimicifuga racemosa

*Gezondheidsclaim in afwachting van Europese toelating.

** Onderzoek van Profacts in opdracht van Ymea 2015 (N=3553)

Bekijk product